**دلــگـشـــــــــا**

اللهم اجعل سعیی فیما یرضیکَ عنّی

اللهم اجعل سعیی فیما یرضیکَ عنّی

**دلــگـشـــــــــا**

بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم کن لولیک الحجة بن الحسن صلواتک علیه و علی آبائه فی هذه الساعة و فی کل الساعة ولیاً و حافظاً و قاعداً و ناصرآً و دلیلاً و عینا حتی تسکنه ارضک طوعا و تمتعه فیها طویلا
برحمتک یا ارحم الراحمین
*****

۲ مطلب در خرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

باسمک یا غافِرَ الْخَطیئات

نمی دانستم سرودهایی را که با شور و شوق، و علاقه ی زیاد دسته جمعی می خواندیم و واقعا کیفور می شدیم را مرحوم حسین ممتحنی یا حمید سبزواری نام آشنا برایم، سروده اند. مستندی درباره ایشان از شبکه افق پخش می شد. در جایی از آن اشاره شد که ایشان قبل از اینکه امام عزیز (ره) به ایران برگردند، حدس زده اند که به بهشت زهرا خواهند رفت. به همین خاطر "برخیزید" را سروده اند و گروهی آن را تمرین کرده تا موقع حضور امام (ره) آن را اجرا کنند.

اسلام و انقلاب هم چنان به این تیز بینی ها و دقت نظر ها احتیاج دارد. این که با هر شرایطی که داریم از تمام توانایی ها و امکاناتمان استفاده برده تا در مسیر درست و حق پیش برویم. سید علی جانمان را باید یاری کنیم.



در کنار تلنگرها و هشدارهای "ماه نشان"، این هم تلنگر دیگری بود برایم. اما هنوز هیچم، هنوز لنگ می زنم، هنوز بهانه تراشی دارم،‌هنوز .....

دعا بفرمایید در این ماه مبارک.
شادی روح امام و شهدا و مرحوم سبزواری "اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم"


*حمید سبزواری

۴ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ خرداد ۹۵ ، ۲۲:۵۸
بانوی ایرانی
شما زندگی خیلی منزوی داشتید، شما اقتصاد جدید و حقوق روابط بین المللی را مطالعه نکرده‌اید.
تصیل شما مربوط به علوم الهی است، شما در سیاست و گرفتن و دادن یک زندگی اجتماعی درگیر نبوده‌اید. آیا این در ذهن شما این شک را به وجود نمی‌آورد که ممکن است عواملی در این معادله باشد که شما نمی‌توانید درک کنید؟

امام خمینی (ره)؛ 09 آذر 1358
بیشتر بخوانید: http://emam.com/posts/view/2142

باسمک یا وَلِىَّ الْحَسَناتِ

مصاحبه امام خمینی (ره) با هفته نامه تایم _ 9 آذر 1358
_ شما زندگی خیلی منزوی ای داشتید، شما اقتصاد جدید و حقوق روابط بین‌المللی را مطالعه نکرده‌اید، تحصیل شما مربوط به علوم الهی است، شما در سیاست و داد و ستد یک زندگی اجتماعی درگیر نبوده‌اید. آیا این در ذهن شما این شک را بوجود نمی‌آورد که ممکن است عواملی در این معادله باشد که شما نمی توانید درک کنید؟

ما معادله جهانی و معیارهای اجتماعی و سیاسی ای که تا به حال به واسطه آن تمام مسائل جهان سنجیده می شده است را شکسته‌ایم. ما خود چهارچوب جدیدی ساخته‌ایم که در آن عدل را ملاک دفاع و ظلم را ملاک حمله گرفته‌ایم از هر عادلی دفاع می کنیم و بر هر ظالمی می تازیم، حال شما اسمش را هر چه می خواهید بگذارید. ما این سنگ را بنا خواهیم گذاشت، امید است کسانی پیدا شوند که ساختمان بزرگ سازمان ملل و شورای امنیت و سایر سازمانها و شوراها را بر این پایه بنا کنند، نه بر پایه نفوذ سرمایه‌داران و قدرتمندان که هر موقعی که خواستند هر کسی را محکوم کنند بلافاصله محکوم نمایند. آری با ضوابط شما من هیچ نمی دانم و بهتر است که ندانم.

* دیوان امام. سروده های امام خمینی مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی 1378.

۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۴ خرداد ۹۵ ، ۱۳:۰۹
بانوی ایرانی