**دلــگـشـــــــــا**

اللهم اجعل سعیی فیما یرضیکَ عنّی

اللهم اجعل سعیی فیما یرضیکَ عنّی

**دلــگـشـــــــــا**

بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم کن لولیک الحجة بن الحسن صلواتک علیه و علی آبائه فی هذه الساعة و فی کل الساعة ولیاً و حافظاً و قاعداً و ناصرآً و دلیلاً و عینا حتی تسکنه ارضک طوعا و تمتعه فیها طویلا
برحمتک یا ارحم الراحمین
*****

۲ مطلب در آذر ۱۳۹۵ ثبت شده است

از شبکه سه "شابک" را تماشا می کردم که مهمان برنامه آقای داود آباددی بودند. کتاب هایشان را که نام بردند اکثراً مرتبط با دفاع مقدس و انقلاب بود و اتفاقات مربوط به آن. از بین آن کتاب ها "چادر وحدت" را برای مطالعه انتخاب کردم. دقیق خاطرم نیست همان روز بود یا نه که لیستی از کتاب های توصیه شده به فعالان فرهنگی هم دیدم. در این لیست هم چادر وحدت و هم کتاب دیگری از همین نویسنده معرفی شده بود. اسم کتاب ها را یادداشت کردم تا تهیه و مطالعه کنم. خب، حالا برویم سراغ "نامزد خوشگل من".

حمید داودآبادی


کتاب شامل خاطراتی ست کوتاه بیش تر از زبان خود نویسنده و موضوعش هم مثل اکثر کتاب هایشان. اما اینکه چرا به فعالان فرهنگی توصیه شده؛‌ جدای از موضوع اصلی آن که دفاع مقدس است، در دل داستان ها حرف هایی آمده که تلنگری دارند برای خواننده.

  • مهارت ارتباطی
    این دو کلمه را ساده نگیرید! اگر تازه وارد جمع فعالین فرهنگی شده اید و یا نه مدت هاست مشغولید ولی هنوز اهمیت این دو کلمه را نمی دانید، حتماً در اولین فرصت دست به کار شوید برای کسب مهارت. چه ارتباط با سایرین و چه با همراهان.
  • هر که هستید و هر جا مشغول {و به عبارت صحیح، مسئول} هوا برتان ندارد. سنگین باشید از حیث خاکی بودن و اخلاص و ...؛ که چرخ روزگار، در مسیرش، کسانی را نشانتان می دهد که آه برآرید و بگویید: ای دل غافل! من کجا و این ها کجا؟!
  • اگر از دست خودتان و زمانه و این وری ها و آن وری ها خسته شدید، بروید پیش آسمانی ها تا سبک شوید و قوت بگیرید برای ادامه. و حتما گریه کنید.
  • هوای اطرافیان را باید داشت. باید حواستان به آن هایی که به واسطه ی دغدغه ای مشترک در ارتباطید باشد. باید مواظب حرف ها بود. باید مواظب نگاه ها بود. باید فکر کرد که چه حرفی را کی و به که باید گفت.
  • گاهی نیاز است چشم باشی برای کمک به دیدن، گاهی دست باشی برای خدمت، گاهی پایی برای همراهی. لازم نیست خودت یک تنه کاری را انجام بدهی همیشه. کار را گروهی پیش ببر. دیگران را هم سهیم کن.
  • با عملکرد درست روایت ماندگار بساز.
  • و و و....
  • چه خوش است که نفس روحم، برسد به مطمئنه
    برسم به عرش اعلا و شود خدا کنارم
  • رفتم که خار از پا کشم
    محمل ز چشمم دور شد
    یک لحظه من غافل شدم
    یک عمر راهم دور شد
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ آذر ۹۵ ، ۱۸:۳۸
بانوی ایرانی

بی تو نبودن                                                   
جواد شیخ الاسلامی
شعر/عاشقانه و آیینی

بی تو نبودن

باز آمدم به سوی حریمی که سال‌هاست...
دستی و کاسه‌ای و کریمی که سال‌هاست...

هر «کوپه» شد برای خودش صحن «کوثر»ی
با لطفِ این نسیم، نسیمی که سال‌هاست...

چیزی شبیه دیدن گنبد نمی‌برد
ما را به آن جنون قدیمی؛ که سال‌هاست...

دور از بهشتِ صحنِ تو تهران‌نشین شدیم
مُردیم در عذاب الیمی که سال‌هاست...

ای مهربان‌تر از پدر و مادر، ای امام!
رحمی بر این یتیم، یتیمی که سال‌هاست...

بعضی از مداحی هایی را که آقای میثم مطیعی می خوانند، ایشان سروده اند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ آذر ۹۵ ، ۱۱:۳۲
بانوی ایرانی